Wednesday, January 5, 2011

PEHH .. !! what an awesome day !

heyy wednesday ;) hari ni sungguh terbaik , ntah kenapa aku bangun2 terus mencari makanan , macam "BERUANG MENCARI MADU" , umphh sup ayam yg pedas dan holiauw + roti fino menjadi mangsa breakfast aku , senyum perut aku dibuatnya , kt egypt ni mmg bahan mentah utk masak mknn melayu mmg susah  nk ditemui , tp hasil titik peluh "chef belanda" dan assistant-nya "chef apek "  terhasil lah SUP AYAM HOLIAUW , jeng jeng jeng ..
SUP AYAM HOWLIAW

BAHAN - BAHAN :

1 : Bawang Merah
2 : Bawang Putih       
3 : Serai
4 : Sup Bunjut (kt sini x ada , so x guna)
5 : Lada Hitam
6 : Kayu Manis
7 : Cengkih 
8 : Buah Pelaga
9 : Lada Sulah
10 : Cili Hijau
11 : Garam (secukup rasa)
12 : Air

*p/s: Aku pun tak tau kenapa sup tu warna hitam ? hahah ! ;p

2 comments:

  1. semua mangkuk kat mesir sama ke????ahhaha

    ReplyDelete
  2. hahah , tuu laa , sepesen jee sume , nk cari yg lain x pernah nk jumpa ;D

    ReplyDelete

leave your comment here , baby ! ;D